|
Bakan Çelik: Belediyelerde sözleşmeli olarak çalışan 17 bin 800 çalışana kadro verilecek...
MisafirEM tarafından; 29-02-2012 14:28 tarihinde yazıldı...
Düzceli arkadaşa tamamen katılıyorum.Sözleşmeli değilim ama siyasi baskı altında kaldıklarını biliyorum.Kpss ye de hazırlanıyorum ama sözleşmelilerin kadroya alınması taraftarıyım.
Misafir tarafından; 27-02-2012 01:47 tarihinde yazıldı...
Bende belediyede 15 yıldır çalışıyorum. Şu an sürekli işci kadrosuna geçirildim. 3 sene oluyor.Daha önce sözleşmeli olarak çalıştım. Şimdi sorarım size taşeronlarda ezilip 4b geçen arkadaşlara siz ne kadar ezildinizde bu kadroları hakketiniz. Bizim belediyede benim gibi 300 den fazla çalışan var. V ehepsi bu durumda . Bu dönmede sınavsız 4b alan arkaşlar bu tasarı ile kadro alacaklar .Bizde aynı yeden bakacağız... Bu iş tamamen siyasi kadrolaşmadır. Hepsi bu dönemin adamlarıdır..... Belediyelerde hiç bir zaman yapılan işe bakılmaz zaten sen kimin adamısındır bu önemlidir. Allahtan teknik personelimde sadece işimi yapıyorum. Buna rağmen yalakalık yapmıyoruz diye ezilmiyorda değiliz...
Misafir tarafından; 21-02-2012 20:35 tarihinde yazıldı...
Belediyede çalışan taşeron işçilerin durumu çok zor.Bunun oyla kısmi ilgisi olduğunu düşünüyorum.Çünkü yedi yıldır çalıştığım belediyede başkan tarafından sürekli çıkarıldım.Başarıyı cezalandıran ve yönetilen,yönlendirilen sözde yönetici bir başkan tarafından çıkarılmak beni üzmüyor artık ve yine çıkarılmayı bekliyorum.Geçen ki seçimlerde oyumu vermedim vermeyecem de.Gün gelecek taşeronların yüzü gülecek.Gün doğmadan kadro doğar.
Misafir tarafından; 21-02-2012 20:35 tarihinde yazıldı...
Belediyede çalışan taşeron işçilerin durumu çok zor.Bunun oyla kısmi ilgisi olduğunu düşünüyorum.Çünkü yedi yıldır çalıştığım belediyede başkan tarafından sürekli çıkarıldım.Başarıyı cezalandıran ve yönetilen,yönlendirilen sözde yönetici bir başkan tarafından çıkarılmak beni üzmüyor artık ve yine çıkarılmayı bekliyorum.Geçen ki seçimlerde oyumu vermedim vermeyecem de.Gün gelecek taşeronların yüzü gülecek.Gün doğmadan kadro doğar.
Misafir tarafından; 16-02-2012 14:46 tarihinde yazıldı...
ben 7 yıldır belediyede çalışıyorum. bunun 2 yılını şirketten çalıştık ve yeterince mağdur olduk. 5 yıldır 4/b li olarak çalışmaktayım ve ben acil tıp teknisyeniyim. belediyede çalışmak o kadarda kolay değil bilmeyen arkadaşlar oturdukları yerden ahkam kesmesin . siyasetin içinde olup acaba ne zaman işten çıkarılırım yada her seçim de yeni gelen başkan napar çalıştırır mı işten mi çıkarır diye diken üstünde çalışmak ta kolay değil. biz sadece iş garantisi istiyoruz kiii bu en doğal hakkımız. hakkımı helal etmiyorum diyenlerin haktan hukuktan anladıklarını ben düşünmüyorum. böle hayin düşündükleri için ben onlara hakkımı helal etmiyorum asıl.
düzceli tarafından; 14-02-2012 22:11 tarihinde yazıldı...
sınavsa kralına girelim..ben sözleşmeli belediye personeliyim..haydi bağımsız her ortamda özellikle matematik ağırlıklı soru olsun...buradan atmak kolay...kardeşim bizim sıkıntımız iş veya işsizlik değil...siyasi baskıyı üzerimizde hissetmeden çalışmak hakkımız değilmi?Bırakın bu sınav ayaklarını...sizler 50 puanla memur olurken ses yok..200 bin öğretmen ve hemşireye kadro verilirken ses yok..bir avuç belediye personeline kadro verilecek diye ayaklanın..ayıp valla ayıp...
Misafir tarafından; 14-02-2012 13:37 tarihinde yazıldı...
Sayın yorumcu arkadaşlar, sanki yeni memur alınacakmış gibi kps filan yorum yazıyorsunuz. Bu kişiler kadroya geçmeyince alımmı yapılacak. Yeni alım yapılmıyorki kps olsun. sadece çalışan kişilere iş güvencesi geliyor. Bu kurumlara yeni memur alımı yapılsa haklısınız. Bu kadro gelsede gelmesede kps ile işe girecekleri etkilemiyor. Çünkü kadro karşılığı çalışılıyor. Norm kadroda sözleşmeli personel varsa o kadroya zaten yeni elaman alınamıyor. 04 Haziranda sözleşmeli olması gereken personelin gecikmeli olarak mağduriyeti gideriliyor. Hebsi bu. Benim çocuğumda kps ye girdi. Atama bekliyor. Ölebişey olsa ilk önce ben karşı çıkarım. Dileğimiz hiç bir kurumda sözleşmeli, taşören çalışan insanın kalmamasıdır. İnşallah bu hükümet zaman zaman bütün problemleri çözecektir.
Misafir tarafından; 14-02-2012 10:01 tarihinde yazıldı...
arkadaşlar kpss ye gırıpte atanamayan ınsanlara seslenıyorum. bırılerının aracılığıyla sınavsız ıse gırıp sımdıde kadro alacak ınsanlar varken sızın yıllarca sınava hazırlanıp hatta 90 ve uzerı puan alıp yıne atamamanız haksızlık degılmı. kesınlıkle ben buna karsıyım. arkadaslar hep bırlıkte bımere ve çalışma bakanlığına mail atıp bu haksızlığı vurgulayalım. hak eden gırsın sınava kadrosunu alsın
Misafir tarafından; 09-02-2012 12:13 tarihinde yazıldı...
Belediyeler ve İl Özel İdarelerinde Sözleşmeli Olarak Çalışanlar Adına!..
Bizler Belediyelerde, 5393 sayılı Belediye Kanunun 49. maddesinin 3. fıkrası gereğince, İl Özel İdarelerinde 5302 sayılı Özel İdare Kanununun 36. maddesi gereğince, tam zamanlı kadro karşılığı bir yıl süreli meslek bilgisi gerektiren teknik ve işçi sayılmayan kamu görevlileri (sözleşmeli personel) olarak çalışmaktayız. Bu statümüzde aşağıda açıklandığı şekilde 657 sayılı Devlet Memurlar Kanunun 4B statüsüne tekabül etmektedir. Sözleşmelerimizde ''Bu personel hakkında bu Kanunla düzenlenmeyen hususlarda vize şartı aranmaksızın 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre istihdam edilenler hakkındaki hükümler uygulanır.'' ibaresi vardır. Sözleşme örneklerimizdeki maddeler diğer tüm 4/b’li sözleşmeli personellerin sözleşmelerinden farklılık göstermemektedir. 657 sayılı devlet memurlar kanunu: Madde 1- "Bu Kanun, Genel ve Katma Bütçeli Kurumlar, İl Özel İdareleri, Belediyeler, İl Özel İdareleri ve Belediyelerin kurdukları birlikler ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlarda, kanunlarla kurulan fonlarda, kefalet sandıklarında veya Beden Terbiyesi Bölge Müdürlüklerinde çalışan memurlar hakkında uygulanır" demektedir. Madde 4 - Kamu hizmetleri; memurlar, sözleşmeli personel, geçici personel ve işçiler eliyle gördürülür... A) Memur: B) Sözleşmeli personel: özel bir meslek bilgisine ve ihtisasına ihtiyaç gösteren geçici işlerde, Bakanlar Kurulunca belirlenen esas ve usuller çerçevesinde kurumun teklifi ve Devlet Personel Başkanlığının görüşü üzerine Maliye Bakanlığınca vizelenen pozisyonlarda, mali yılla sınırlı olarak sözleşme ile çalıştırılmasına karar verilen ve işçi sayılmayan kamu hizmeti görevlileridir. C) Geçici personel: Bir yıldan az süreli veya mevsimlik hizmet olduğuna Devlet Personel Dairesinin ve Maliye Bakanlığının görüşlerine dayanılarak Bakanlar Kurulunca karar verilen görevlerde ve belirtilen ücret ve adet sınırları içinde sözleşme ile çalıştırılan ve işçi sayılmayan kimselerdir. D) İşçiler: Madde 5 -Bu Kanuna tabi kurumlar, dördüncü maddede yazılı dört istihdam şekli dışında personel çalıştıramazlar. Değişik mahkeme kararlarında 5393 Belediyeler kanunun 49 uncu maddesine göre çalışanların 657 D.M.K'nun 4/b maddesi çerçevesinde sözleşmeli personel olduğu hüküm altına alınmıştır. Devlet Personel Başkanlığı, '' 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesine göre istihdam edilen sözleşmeli personel, 657 sayılı D.M.Kanunu 4/B maddesi kapsamında değerlendirilir mi?''şeklinde kendilerine sorulan soruya ; ''5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesine göre istihdam edilen sözleşmeli personel hakkında, mezkur Kanunla düzenlenmeyen hususlar bakımından vize şartı aranmaksızın 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre istihdam edilenler hakkındaki hükümler uygulanacağı hüküm altına alınmıştır. Söz konusu sözleşmeli personele ilişkin 5393 sayılı Kanunda düzenlenmeyen hususlarda 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre istihdam edilenler hakkındaki hükümlerin uygulanması gerekmektedir'' şeklinde cevap vermiştir. Yine belediye sözleşmeli personelinin 4/b’li olduğunun diğer ispatı, ''4/b ye göre istihdam edilenler, hizmet sözleşmesi esaslarına aykırı hareket etmesi nedeniyle kurumlarınca sözleşmelerinin feshedilmesi veya sözleşme dönemi içerisinde Bakanlar Kurulu kararı ile belirlenen istisnalar hariç sözleşmeyi tek taraflı feshetmeleri halinde, fesih tarihinden itibaren bir yıl geçmedikçe kurumların 4/b’li sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilemezler'' kuralı gereği belediyelerde sözleşmeli personellerin diğer kamu kurumlarına sözleşmeli personeli olarak atanması engellenmiştir. Belediye sözleşmelileri KPSS puanı olmadan çalıştırıldıkları için atanamazlar fikri vardır. Ancak 28 Haziran 2007 tarihli resmi gazetede yayımlanan " Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar" incelendiğinde, sınav şartı hususunda EK MADDE 2 c) Bendi derki "3.7.2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye kanununun 49 uncu maddesi ve bu maddeye yapılan atıflara istinaden istihdam edilecek sözleşmeli personelin hizmete alınmasında bu madde (SINAV ŞARTI) hükümleri uygulanmaz." denilerek KPSS şartı aranmayacağı açıkça belirtilmiştir. Bilindiği gibi, Anayasamızın 10. Maddesinde; “Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.” 41. Maddesinde; “Devlet, çalışanların hayat seviyesini yükseltmek, çalışma hayatını geliştirmek için çalışanları ve işsizleri korumak, çalışmayı desteklemek, işsizliği önlemeye elverişli ekonomik bir ortam yaratmak ve çalışma barışını sağlamak için gerekli tedbirleri alır.” 49. Maddesinde; “Devlet, ailenin huzur ve refahı ile özellikle ananın ve çocukların korunması ve aile planlamasının öğretimi ile uygulanmasını sağlamak için gerekli tedbirleri alır, teşkilâtı kurar” ve 128. maddesinde ise “Memurların ve diğer kamu görevlilerinin nitelikleri, atanmaları, görev ve yetkileri, hakları ve yükümlülükleri, aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işleri kanunla düzenlenir.”Hükümlerine yer verilmiştir. Bu itibarla; Mahalli İdareler uhdesinde mali, özlük ve sosyal haklar bakımından farklı uygulamalara tabi tutulan 5393 ve 5302’ye tabi(657 sayılı DMK’nın 4/B maddesine göre) istihdam edilen sözleşmeli personelin mağduriyetinin giderilmesi için bir an önce kadroya geçirilmesi haktır. Misafir tarafından; 08-02-2012 19:16 tarihinde yazıldı...
Devlet sınav sisteminden bahseden arkadaşlar; istihdam şekillerini ve sınav şartlarını ne olur araştırın. Ortada bir haksızlık,kanunsuzluk yok önce bilgi sonra fikir sahibi olalım.Sayın Başbakanımıza teşekkür ederiz.
Misafir tarafından; 07-02-2012 17:24 tarihinde yazıldı...
bizlerde belediyeye yüzde 98 bağlı olan şirket personeliyiz zabıta görevlisi olarak 8 yıldır çalışıyoruz peeekiii bizim suçumuz nedir ben fakülte mezunuyum neden bize yoook verilecekse hepsine veeriil meelidiiir...4b neyse bizde oyuz
Misafir tarafından; 07-02-2012 11:10 tarihinde yazıldı...
Belediyelerdeki sözleşmelilere kadro vermek demek; tüm devlet sınav sistemini yerle bir etmektir.
KPSS gibi birçok sınavın sadece adı kalır böyle bir şey olursa. Sayın Başbakanın böyle bir haksızlık yapacağına ihtimal bile vermiyorum. Misafir tarafından; 07-02-2012 10:44 tarihinde yazıldı...
kamuda çalışan taşaron işçileri kimse neden gçrmüyor ne halde çalışıyoruz ne durumdayız bilen varmı.Ben hastanede 7 yıldır çalışıyorum köleden bir farkımız yok veri kayıt elemanı(otomasyon) olarak çalışıyorum 650 lira maaş alıyorum 3 kişinin işini yapıyorum hiç bir güvence yok çık git deseler hiç bir şey yapamazsın emeğin boşa gidecek yazık. Hakkımı helal etmiyorum....
Misafir tarafından; 07-02-2012 08:53 tarihinde yazıldı...
İnşallah en kısa zamanda kadromuz geliyorrrr.. Burda torpil ile işe girdiğimizi ve bundan dolayı da kadro almayı hak etmediğimiz yazanlara sesleniyorum. Siz bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmuşsunuz. Bundan dolayı iftira atmak sizin için çok kolay. Evet çoğumuz referans ile blediyeye veya il özel idarede işe girdik. Bize referans olan özel sektörde yaptığımız işlerin başarılarıdır. Eğer bizim liyakatımız olmasaydı bizi ne belediyenin nede özel idarenin önünden geçirmezlerdi. İstanbulda ki belediyeler de ve özel idare de çalışan sözleşmeli personeller olmasa istanbulda yaşanmazdı. Kpss nin adalet olduğunu söyleyenler var. Kpss bizim mühendislik becerimizi ölçüyor mu.. Tabiki hayır. Öyleyse adelet değil çünkü liyakatı olanı atamıyor. Burda kimse KPSS den dem vurmasın.Tekrar diyorumm kadromuz en kısa zaman da geliyor.
Misafir tarafından; 07-02-2012 01:58 tarihinde yazıldı...
KADERSİZ RUMUZLUYA HİTABEN senin gibi bize kadroyu çok gören insan var.neden çekemiyosunuz bir türlü anlamadım.ALLAH'a yemin ederimki belediyeye sözleşmeli olarak girerken torpil yapmadım,gardiyanlık sınavlarına 4 defa girdim KPSS 87 olmasına ragmen 73 ile girenler oldu.ama yinede sitem etmedim,çünkü orda kısmetim olsaydı girerdim.ama şuan sözleşmem yenilenmedi işsiz kaldım,5 yıl belediyede dürüst çalışmama ragmen sözleşmemi yenilemediler,kadrolu olsaydım işsiz kalmazdım,lütfen sözleşmeli arkadaşlarıma kadroyu çok görme.BEN evime ekmek götüremiyorum,550 tl ev kirası,ayda 900 tl kredi ödemelerim var,çok borcun içindeyim,şu zamanda kimse kimsenin ekmeğiyle oynamaz diye düşündüğümden evlendim borç yaptım,eşimin ailesi kızlarını memura verdi biliyolar,ne bilsinlerki kızlarını işsiz kalacak korkusuyla yaşayan hayat garantisi olmayan sözleşmeliye vereceklerini..iş bulamıyorum,gerçekten eve ekmek götürememenin utancı içindeyim,psikolojik bunalımdayım,sağlığımı kaybetmek üzereyim,ne yapacağımı bilmez haldeim.LÜTFEN BIRAKINDA SÖZLEŞMELİ ARKADAŞLARIMA KADROYU ÇOK GÖRMEYİN,BEN PSİKOLOJİMİ KAYBETTİM,AİLEM DAĞILDI,BARİ DİĞER SÖZLEŞMELİ ARKADAŞLARIMIN AİLESİ DAĞILMASIN.HÜKÜMETİMİZE GÜVENİYORUM,İNŞALLAH KADROYA KAVUŞTURUR ARKADAŞLARIMI...
Misafir tarafından; 06-02-2012 22:55 tarihinde yazıldı...
kpss ye çalışan millet uyuyun. siz gidin tarih coğrafya ezberleyin. bi tanıdığınız yokmuydu belediyeye girmediniz. ne güzel memleket. sınavsız bir cv ile işe başlayanlar şimdi kpss ile atanmış memurlarla aynı haklara sahip olacak. yook yook bu işin çivisi çıktı. iktidar yanlış yapıyor. yada işlerine geliyor. bu şekilde eşini dostunu memur yapacaklar. ders çalışmadan bedavadan kadro.
düzceli tarafından; 06-02-2012 22:42 tarihinde yazıldı...
onbinlerce öğretmen ve hemşireye kadro verilirken iyi olan hükümet bir avuç belediyeci sözleşmeli arkadaşlara kadro vermiş şimdi kötü mü oluyor...Sayın Başbakan söz verdi ve adaleti yerine getirdi..Bundan sonra devlet sözleşmeli almasın...İhtiyaç varsa kadrolu personel alsın..Selamlar herkese
Misafir tarafından; 06-02-2012 22:41 tarihinde yazıldı...
04-02-2012 21:52 arkadaşım, benim en az 5-6 arkadaşım var büyükşehire kpss olmadan giren. kimi kandırıyrsun sen. kpss ile girmişmiş beldiyeye. ahbap çavuş ilişkisi ile giriyr hepside.
Misafir tarafından; 06-02-2012 21:58 tarihinde yazıldı...
şimdi yazıyorum.. Tek duam inşallah kadro alamazsınız.. . bende görüyorum.. bu kadroların hepsi torpilli adamlara veriliyor.. Benim arkadaşlarımda var.. Hepside referansla girdiklerini itiraf ediyor.. kadro 5393 lerin hakkı olamaz diyorlar...
Misafir tarafından; 06-02-2012 12:11 tarihinde yazıldı...
il özel idare ve belediye sözleşmelileri 5393'ün 49'na göre 657/4b'ye tabi çalışıyorlar.yani bu gereksiz yorumlarda bulunan arkadaşlar neye istinaden bu fikirleri beyan ediyorlar şaşıyorum.ben memleketimden uzak bir şehirde il özel idarde 4b liyim.bu arada il özel idarelerin başında vali bulunur.belediye başkanları verimli olmayan hiç bir personeli barındırmaz.ben hafta sonu gece 23:30 lara kadar çalışıyorum ona rağmen kpss'den 80.550 puan aldım ama 4a ya yerleşemedim,4b ye zaten sen 4b lisin tercih yapamazdın dediler.şimdi soruyorum bu yorumları yaparken hangi bilgi ışığında yaptınız,vicdanınız rahat mı?
|
Son Yorumlananlar
|